2015. május 3., vasárnap

Anyák napja

Drágáim!

Ma van május első vasárnapja, ami az édesanyák napja Magyarországon! <3 Ebből az alkalomból szívből köszöntök minden anyukát! 

Kedves Jay, Karen, Patricia, Anne, és Maura köszönjük nektek ezeket a csodálatos fiúkat, akik annyi széppel és jóval ajándékoztak már meg! Köszönjük, hogy ilyen remek anyukájuk vagytok szeretitek és támogatjátok őket <3 



Anyának lenni a legfantasztikusabb dolog a világon!
- Én is úgy képzeltem, hogy majd amikor a csemetémet a keblemre ölelem egy csodálatosan könnyű szülés után, arcunkon dicsőült mosollyal várjuk a látogatókat, fogadjuk a gratulációkat.
- Úgy hittem , hogy végre eljött az én időm, nincs többé munkahely, nincs többé főnök, én osztom be az időmet és én diktálom a feltételeket.
- Hittem, hogy egész nap úszkálunk a baba illatú felhőtlen boldogságban, hogy az életünk nem lesz más csak móka és kacagás, nagyokat alszunk majd együtt, és milyen jó lesz, hogy sétálhatunk a friss levegőn, kihúzott derékkal, lobogó hajjal, vidáman kacarászó szemem fényét magam előtt tolva. Ilyen és ehhez hasonló ábrándjaim voltak. A valóságban egy kicsit másképp alakulnak a dolgok…
- A gyermek világrajövetele nem olyan, mint a filmekben, persze vannak szerencsés kivételek. Vérrel, verejtékkel megszülöd, hirtelen anyává válsz, rájössz, milyen kevés is volt az a 9 hónap, a fölborult hormonjaid pedig egy bizonytalan bőgőmasinává változtatnak. Amint meglátod, megérinted, megszagolod, az életed soha többé nem lesz a régi, a magabiztosságod oda, az élet örök aggódássá válik.
- A babaillatú boldogságban csak neked lesz furcsa szagod, nem győzöd cserélni a ruhád, ami a vissza büfizett anyatejtől illatozik, a kakis pelenkákról ne is beszéljünk, ami a gyermek korának előre haladtával egyre büdösebb…
-  Az élet egy örökös körforgássá válik evés, alvás, fürdetés! De ez téged nem érint, ezeknek az élvezeteknek búcsút inthetsz, legfőképp az alvásnak.
- Az hogy te diktálod a feltételeket nem igaz, itt a főnököd. Igaz, hogy még nem beszél és 10 kg alatt van, mégis jobban tudja érvényesíteni az akaratát, mint bárki a világon. Itt nincs se szabadság, se felmondási idő, és tuti, hogy innen nyugdíjba se mehetsz!
- Sétálni viszont sétálhatsz: hóban, fagyban, zivatarban! A derekadat egy idő után már úgysem fogod érezni, leszakad a sok gyerek- és babakocsi cipeléstől. A hajad – már ami meg maradt, – garantáltan nem fog lobogni, kiengedni se fogod , annak is örülsz majd, ha egy héten egyszer meg tudod mosni.
- Mindezek ellenére nincs az az áldozat, amit meg nem tennél érte, miatta bármekkora erőfeszítésekre képes leszel , és este, amikor nézed ahogy alszik, rájössz hogy mégis úgy van, ahogy hitted: ANYÁNAK LENNI CSODÁLATOS! 
(Egy édesanya szavai)

Csorba Piroska

MESÉLJ RÓLAM


Mesélj anya,
milyen voltam,
amikor még kicsi voltam?
Az öledbe hogyan bújtam?
És tehozzád hogyan szóltam,
amikor nem volt beszédem?
Honnan tudtad, mit kívánok?
Megmutattam a kezemmel?

Mesélj rólam!
Hogy szerettél?
Engem is karodba vettél,
meleg tejeddel etettél?
Akárcsak a testvéremet?
Gyönyörködtél akkor bennem?
Úgy neveztél: kicsi lelkem?

És amikor még nem voltam,
a hasadban rugdalóztam,
tudtad-e, hogy milyen leszek,
milyen szépen énekelek?
Sejtetted, hogy kislány leszek?

Mesélj anya,
mesélj rólam!
Milyen lettem,
amikor már megszülettem?
Sokat sírtam
vagy nevettem?
Tényleg nem volt egy fogam sem?

Ha én nem én lettem volna,
akkor is szerettél volna?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése